În intersecții, primii trei metri după semafor vor fi rezervați exclusiv bicicliștilor și trotinetiștilor. Șoferii nu vor putea opri pe acest spațiu și vor ceda prioritate celor două categorii de participanți la trafic. Șoferii se declară nemulțumiți și spun că Primăria Capitalei ar fi trebuit să facă piste speciale bicicliștilor, nu să le dea prioritate pe străzi.

Noul marcaj rutier va avea o lungime de 3 metri și va fi aplicat pe spațiul ocupat acum de prima mașină care așteaptă la semafor. Șoferii nu vor avea voie să oprească pe acest spațiu, el fiind destinat exclusiv bicicliștilor. Ei se vor putea strecura printre mașini, se vor opri aici și vor pleca primii de la semafor.

Marcajul va fi aplicat pe asfalt cu o vopsea specială și va avea avea ca semn distinct o bicicletă.

Potrivit Codului Rutier, cei care vor opri pe marcajul destinat bicicliștilor și celor cu trotinetă vor putea fi amendați cu 725 de lei și le va fi suspendat permisul pentru 30 de zile. Șoferii sunt în general nemulțumiți de noua măsură.

Articole recomandate:

De cealaltă parte, bicicliștii par mulțumiți de noul marcaj rutier.

E o idee foarte bună și sper să se facă. Am două săptămâni de când am fost lovit și poliția nu-și face datoria”, spune un biciclist pentru Digi24.

Decizia pare, când o privește așa în detaliu, bună. Dar în ansamblu, se pare că ar trebui mult mai multă atenție la realizarea infrastructurii mari. Trebuie realizată o rețea serioasă de piste, alei, etc.”, spune George Culda, vicepreședinte Federația Bicicliștilor din România.

Inițiatorul acestei măsuri este un membru al Consiliului General al Municipiului București. ”Încurajarea mobilității și deplasării alternative în București, încurajarea oamenilor să folosească mai mult bicicleta în deplasările din oraș. Foarte multă lume se teme în momentul de față să circule pe marile bulevarde”, spune consilierul Nicorel Nicorescu.

Cât despre piste, Nicorescu spune că, din câte cunoaște, ”sunt în plan”. ”Din câte știu, au fost prevăzuți ceva bani la buget pentru refacerea inclusiv a unor studii de trafic în București”, spune consilierul.

Adaugă un comentariu: (Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii. Adresa de email nu va fi publicată.)

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.